RÅN

Hejsan hoppsan!

Farah som skriver här. Igår när jag var ute på promenad med Zeinab gick vi förbi Marios café

där vi satt med vår redaktör Veronica. Mitt i vår disskusion får Mario ett samtal, Lidl hade blivit rånat. Eftersom vi alltid har med våran intervjuinspelare så drog jag, Zeinab och Veronica dit på en gång för att prata med poliserna. Då hade det knappt gått 20 minuter efter rånet. Tyvärr visste de inte vem det var, personerna åkte fort därifrån med moppe. Det här var nog runt sex-tiden på kvällen. Har du sett någonting, maila oss då på [email protected]!

Jaja, sånt händer nog överallt men jag kan slå vad om att det kommer att stå som huvudrubrik på UNT just för att det handlar om Gottsunda. Media är bäst på att överdriva! Jag säger inte att det var rätt gjort, tvärtom jag hoppas att polisen får tag på de och att de får sitt straff för rätt ska vara rätt.

Nog om det, igår var vi förbi hos Mario som sagt. Vi pratade lite om mötet han hade och om han skulle få stanna eller inte men det har han inte fått veta än. Så den processen är fortfarande igång! Som sagt har vi tjejer möte idag angående Inte En Droppe Olja Till Israel. Vi ska träffas senare ikväll så får vi se hur det går, förhoppningsvis blir vi klara med allting idag.

Har ni idéer som ni vill att vi tar med, maila eller ring då!
Puss & Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0