Katastrof! :D

Shaa!

Farah in the house, again. Behöver jag ens nämna dagens sändning? :P Katastrofal, intressanta ämnen men konstigt nog så har jag och zeinab problem med att INTE skratta. Och Majda som satt utanför och jobbade med tekniken såg väldigt rolig ut måste jag säga, men duktig var hon förutom då hon glömde säga till att vi var tillbaka från pausen och där har ni anledningen till varför jag sa IDIOT. Ooops. Jag spelade nämligen loppa med Zeinab och det stog "Kalla dig själv för idiot sex gånger", så det kom med i sändningen hahaha.

Tänkte vara lite seriös nu och berätta om min åsikt om ett av dagens ämnen, mobbning. Jag kanske sa det under sändningen men jag tror att mobbning är något litet för ungdomar, speciellt i grundskolan där man inte tänker efter när man säger någonting. Alla vet hur det känns att bli kallad någonting man egentligen inte vill bli kallad för, men tänk er att bli behandlad på ett dåligt sätt och bli kallad en hel del saker varje dag, hur skulle läget se ut för dig då?
Mobbaren kanske inte tänker att det han/hon säger kommer att följa personen resten av livet, att personen kanske mår så dåligt att den begår självmord. Bra att antimobbningsteam finns, en bra början på att lösa problemen i skolor!

Ska inte tråka ut er läsare nåmer idag, tänkte påminna att vi ska ha en tävling nästa vecka så passa på att ringa in och svara på frågan som vi kommer att ställa!


En filmkväll kan aldrig vara fel!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Dunder! Ni är så duktiga! Det är roligt att höra och fett roligt att läsa bloggen. Ser fram emot PalestinaRadio och kampanjen mot Israel. Ni vet att vi är på. Ni väljer bra och intressanta ämnen till programmen.

Ska bli roligt att höra mer efter sommaren. Ta hand om er och lycka till!

2009-05-26 @ 14:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0